21.04.2012
		HTC bundan sonra klaviaturalı model çıxarmayacaq
18.04.2012
		Samsung və Apple CEO-ları görüşəcək
17.04.2012
		.@Azercell də Zero Facebook  xidmətini istifadəyə verdi
17.04.2012
		Foursquare 20 Milyon istifadəçiyə çatdı
16.04.2012
		Samsung Galaxy S3, 3 Mayda tanıdılacaq
13.04.2012
		Yenilənən LiveTV.az və online yayımlar.
12.04.2012
		"Google Plus" dizaynını dəyişir
11.04.2012
		"Azerfon-Vodafone" bağlandı (?)
11.04.2012
		GoMap.az bazasında Gürcüstanın elektron xəritəsi yaradılmışdır
11.04.2012
		"Chrome OS" yeniləndi
Fontu böyüt:
Azərbaycan İnternet 
Forumunun prezidenti, Multimedia Mərkəzinin direktoru Osman Gündüz 6 ay 
müddətində ABŞ-da olub. Səfər ABŞ hökumətinin maliyyə dəstəyi ilə  
Beynəlxalq Təhsil üzrə Amerika Şurasının (ACCELS)  Gənc Müəllimlərin 
İnkişafı Proqramı (JFDP) çərçivəsində baş tutub. Osman Gündüzlə görüşüb,
 Amerikada yeni media texnologiyaları, təhsil sistemində İKT və səfər 
təəssüratları barədə  danışdıq.
- Osman 
müəllim, ABŞ səfəri necə keçdi? 
- Məqsəd yeni media, 
onlayn jurnalistika sahəsində ABŞ Universitetlərində təcrübə mübadiləsi 
etmək və araşdırma aparmaq idi. Həmçinin elmi işim də yeni media 
texnologiyaları ilə bağlıdır. Bakıdan ABŞ-a 5 nəfər getdik. Hamımız 
Universitet müəllimləri idik. Hər birimiz ayrı-ayrı ştatlara düşdük. 
Keçmiş MDB ölkələrindən 80-ə yaxın müəllim bu proqrama daxil idi. Bu 
proqram üzrə hər il müsabiqə elan edirlər. İnternetdə bu məlumat 
yerləşdirilir. Müsahibədən keçib imtahan verdikdən sonra layihədə 
iştirak edə bilirsən. Seçim prosesi 5-6 ay çəkir. O proqramın ana xətti 
seçdiyin sahə üzrə orada təcrübə mübadiləsi etmək, yeni tədris 
proqramlarının öyrənilməsi, yeni tədris metodikasının mənimsənilməsidir.
 
- ABŞ-da hansı təcrübələri keçdiniz? 
-
 Biz Kanzasda dil, Amerika təhsil sistemi, kitabxana resurslarından  
istifadə sahəsində təlimlər keçirdik və  Amerika mədəniyyətini 
öyrənirdik. Oklahoma Dövlət Universitetinin Media və Strateji 
Kommunikasiyalar Departamentində yeni media texnologiyaları ilə bağlı 
kurslar keçdim. İnternet jurnalistika, elektron media ilə bağlı kurslar 
götürdüm. Biz orada təqdimatlar keçirirdik. Azərbaycanda internet 
medianın vəziyyəti  ilə bağlı təqdimat elədim. Onlarda yeni medianın 
tədrisi, kuriklum, metodika, ədəbiyyat, resurslarla bağlı oturuşmuş 
təcrübə var. Ona qədər yeni media texnologiyaları üzrə kurs seçimi var. 
Mən
 orada dövlət orta məktəblərinə getdim. Təhsildə informasiya 
texnologiyaları necə tətbiq olunur, onları öyrəndim. Bizdə kompüterlə 
bağlı orta məktəblərdə ancaq “İnformatika” fənni var. Onlara 10 seçmə 
fənn təklif olunur. Bu dərslər 10-11-ci sinifdən başlayır. Yuxarı 
siniflərdə veb texnologiyaların tədrisinə üstünlük verilir. Mən olduğum 
ştatda məktəblər 2007-ci ildən tam elektronlaşıb. Elektron formada dərs 
keçirlər, idarəetmə elektron formadadır. Təhsil şöbəsində informasiya 
texnologiyaları departamentinin müdiri ilə söhbət etdim. Bizdə hələ belə
 şöbələr yoxdur. On dörd məktəbi olan bir rayonda 6 şəxsdən ibarət  İKT 
Departamenti var. Onlar valideynlərin rəyi ilə müəllimin İKT -dən necə 
istifadə etməklə tədris etmə keyfiyyətini müəyyən edirlər. Xüsusi 
proqram vasitəsilə valideynlə müəllim əlaqə yarada bilir. Tam 
elektronlaşma ilə bağlı Azərbaycanda bu proses az müddətdir ki  
başlayıb. İyirmi məktəbdə pilot qaydada bu işlər görülür. ABŞ-da o 
proqramın istifadəsi ilə bağlı şirkətə hər il 50 min dollar pul 
ödəyirlər”. 
- Olduğunuz Oklahoma Dövlət Universitetində 
tələbə-müəllim münasibətləri necə qurulub? Elmi mühit  necədir? 
-
 Müəllimlər üçün çox gözəl şərait var. Onların hər biri üçün ayrıca otaq
 ayrılıb. Tələbə gələn kimi müəllimin təqdimatına kompüterdə baxır. 
Orada istəyirsən məktub yaz, qeyd elə, təqdimatın kənarında da yer 
qoyulub ki, öz fikirlərini yaza biləsən. Dərs prosesində tələbə-müəllim 
münasibətlərinin effektli qurulması üçün informasiya texnologiyalarından
 geniş istifadə edirlər. Oklahoma Dövlət Universitetində təkcə bir İKT 
Departamentində 200 nəfərədək insan çalışır. Onlar Akademik mühiti çox 
gözəl qurublar. Kitabxanada böyük zallardan əlavə, xüsusi otaqlar, özü 
də hər şeylə təchiz olunan informasiya-xidmət  yüksək səviyyədədir. Həm 
Kanzas, həm də Oklahoma Dövlət Universitetinin kitabxanaları elmi 
fəaliyyət üçün hədsiz gözəl bir məkanlardır.
- Onların 
təhsil sistemi ilə hansı fərqlərimiz var? 
- Onlarla bizim 
təhsil sistemində çox böyük fərqlər var. Yeni media ilə bağlı çox 
diqqətlidirlər, xırda işlərə belə ciddi yanaşırlar. Xatırlayırsınızsa, 
Obamanın seçkisi “Facebook“ və “Twitter”-də aparılırdı. Elmi araşdırma 
ilə məşğul olarkən gördüm ki, Obamanın sosial şəbəkələrdəki seçki 
kampaniyası haqqında 5-6 elmi iş yazıblar. Orada göstərilir ki, hansı 
məqamlar hansı sosial təbəqəyə necə təsir göstərdi. Bizdə bu kimi 
proseslərə elmi yanaşma hələ ki yetərli deyil. 
Bakı Dövlət 
Universitetinin “Jurnalistikanın nəzəriyyəsi və təcrübəsi” kafedrasına 
təkliflər vermişəm ki, yeni media texnologiyaları ilə bağlı kurslar və 
tədris proqramlarını dəyişmək lazımdır. Kafedranın ixtiyarı çatır ki, 
seçim fənlərini özü müəyyən etsin. Seçmə fənlər tələbənin arzusuna görə 
yox, cəmiyyətin maraqlarına görə formalaşmalıdır. Cəmiyyətin tələbinə, 
jurnalistlərin ali məktəbləri bitirdikdən sonra işləyəcəkləri sahənin 
tələblərinə uyğun yeni media texnologiyaları ilə bağlı fənlərin, onların
 tədris proqramlarının və kreditlərinin müəyyənləşməsi üçün təkliflər 
üzərində işləyirəm. Bizdə 10-a qədər universitet var ki, jurnalistika 
təhsili verir. Onların heç birinin yeni media texnologiyalarının tədrisi
 ilə bağlı vəziyyəti günün tələbləri səviyyəsində deyil. Ölkədə olan 
media infrastrukturunun, yeni media bazarının tələblərinə uyğun tələbə 
hazırlanmır. Hazırlamaq üçün tədris dəyişməlidir. ABŞ Universitetlərində
 müşahidə elədim ki, yeni texnologiya çıxan kimi universitetlərin 
proqramları dərhal dəyişir”. 
- Altı aylıq təcrübədən 
sonra ölkəyə qayıtdınız.  Öyrəndiklərinizi təhsildə necə tətbiq 
edəcəksiniz? 
- Bizdə jurnalistika istiqaməti üzrə  Ali 
İxtisas Təhsilinin Dövlət Standartına nəzərə salanda görürük ki, yeni 
media texnologiyaları ilə bağlı zəruri heç nə yoxdur. Orada yeni media, 
jurnalistlərə verilən müasir tələblərlə bağlı yetərli bir şey tapmaq 
mümkün deyil. Hesab edirəm ki, bu sənədlərin təkmilləşdirilməsinə, 
xüsusən də yeni media texnologiyaları ilə bağlı hissənin yenidən 
işlənməsinə ehtiyac var. Bizdə hər gün internet TV və internet radio, 
digər yeni media subyektləri yaranır hər gün, amma jurnalistikanı 
bitirən uşaqlar orada işləməyə hazırdırmı? Amma ABŞ - dakı tələbələr 
hazırdır. Gərək universitetdə maddi-texniki baza, modern tədris 
proqramları, internet texnologiyalarla təminat güclü olsun. Praktik 
işlər üçün ayrıca otağın olması da zəruridir. ABŞ-da nəzəri xətdən çox 
təcrübəyə diqqət yetirirlər. Bizdə nəzəriyyəyə daha çox fikir verirlər”.
 
- Amerika həyatını necə yaşadınız? 
- 
Oklahoma Dövlət Universitetinin yataqxanasında qalırdıq. Beş ay orada 
olduq. Özüm yemək bişirirdim, yaxşı da alınırdı.
Amerikalılar hamının üzünə gülümsəyirlər. Sənə kömək etmək istəyirlər. Bir söz soruşanda onu sənə izah etməmiş əl çəkmirlər. Onlar aqressiv deyirlər. ABŞ-da maşınsız həyat yoxdur. Mən olduğum yerdə tıxaclar yox idi. Qaldığım müddətdə orada hirsli sürücü görmədim. Sürücülük vəsiqəsi almaq çox asandır. Yarım saata sürücülük vəsiqəsi ala bilərsən. İyirmi sualdan 15-ə cavab verdinsə, bu vəsiqə almaq üçün kifayət edir. Vəsiqə üçün 29 dollar pul ödəyirsən. Uşaqlarla bağlı çox mühafizəkardırlar. İyirmi bir yaşa qədər gənclərə diskoteka, bar, kazinoya daxil olmaq qadağandır. Amerikalılar uşağı müstəqil qərar qəbul etməyə öyrədirlər. Orada uşaq spirtli içki və siqaret ala bilməz. Təhlükəsizlik onlar üçün çox əhəmiyyətlidir. Məsələn, yol hərəkəti təhlükəsizliyi, tornado ilə bağlı təhlükəsizlik. Onların ictimai maraqları çox güclüdür. İstənilən bir sahədə Amerika maraqları birincidir”.
Sevinc 
Vaqifqızı